See on iga kell olulisem kui su treeningplaan

blog > avatud post

Internet ja moodsad treeninguäpid kubisevad kõikvõimalikest treeningplaanidest – ühed lubavad uhkemaid tulemusi kui teised. Osad neist võivad olla ülesehituslikult korrektsed, kuid need sobivad vaid üldiselt sarnaste eesmärkide, kehakaalu ja pikkusega harjutajatele.

Need treeningplaanid ei sisalda aga kunagi kõige olulisemat komponenti, milleks on mentaalne valmisolek. Mitte keegi ei saavuta iial häid tulemusi, kui puudub õige häälestus ja eesmärgi nimel pingutamise soov. Me kõik teame, et füüsiline vorm on treenitav. Tegelikult on samamoodi treenitav ka meie vaimne vorm. Miks sina trenni teed ja mida soovid saavutada?

Levinuimad motivaatorid treeningutega alustamisel on:

  • kehakaalu langetamine
  • lihasmassi kasvatamine
  • kindla raskuse surumine/tõmbamine/kükkimine/tõukamine/rebimine
  • kiiremini jooksmine/suusatamine/ujumine
  • maratoni või muu distantsi läbimine

Eesmärgi suuruse määrab sinu lähtepunkt. Näiteks kui sa kaalud 110kg, aga soovid kaaluda 80kg, on tegemist üpris suure eesmärgiga. Seevastu harrastaja puhul, kes unistab 100-kilose raskuse ülessurumisest ja kes hetkel suudab suruda 85kg, on tegemist mõõduka suurusega eesmärgiga.


Eesmärgi suuruse määrab sinu lähtepunkt.

Mida suurem väljakutse, seda enam see sinu igapäevaelu mõjutab. 110 kg kaaluv inimene peab eesmärgi nimel täielikult pühenduma 24/7 ja mitte ainult treeningutele, vaid samuti õigele toitumisele ja piisavale unele.


Mida suurem väljakutse, seda enam see sinu igapäevaelu mõjutab.

Selleks, et saavutada soovitud eesmärki, pead olema järjepidev, kindlameelne ja kannatlik.

Treeningute puhul kaalub järjekindlus ühe tugeva treeningu iga kell üle. Kindlameelsus väljendub usus, et teed õiget asja, usaldad koostööd treeneriga ja sa ei kuula kritiseerijaid, sest neid leidub alati. Tulemused ei sünni kunagi üleöö. Iga eesmärk nõuab vaeva. Arvesta sellega juba eesmärgi seadmise faasis ja ole kannatlik.

Järgnevalt soovin sinuga jagada paari head nippi, kuidas end vaimselt eesmärgi nimel häälestada.

Ava õnnestumiste pangakonto. See on suurepärane viis enesekindluse saavutamiseks. Igal õhtul, kui lähed voodisse ja kustutad tuled, tee kiire tagasivaade oma päevale. Pane tähele vaid asju, mis läks päeva jooksul hästi. Võib-olla suutsid trennis teha mõnes harjutuses sama raskusega rohkem arv korduseid kui eelmisel nädalal. Ehk jooksid keskmise kilomeetri kiiremini kui eelmisel nädalal? Võib-olla tegid koguni uue rekordi? Pane see oma kontole!

Järgmine kord, kui mõni negatiivne mõte sind ründab a la “sa ei suuda, teised on paremad”, siis mõtle oma õnnestumiste pangakonto peale ja tee sealt väljamakse igal ajal, kui pead seda vajalikuks ja negatiivsus sisse hiilib. Kasvata oma õnnestumiste konto nii suureks kui võimalik.

Aja igaljuhul selg sirgu. Kui inimene muutub ebakindlaks, on seda märgata tema kehakeelest. Rüht muutub lodevaks ja näoilme tõsiseks ja kartlikuks. Kui negatiivsus ründab, naljatle temaga ning aja selg sirgeks ja pea püsti. Teeskle, et oled kindlameelne ja peagi avastad, et just nii end tunnedki.

Kasutatud kirjandus: Friel, J. (2016). The Triathlete’s Training Bible 4th Edition. Colorado, USA. Velopress.

Vaata kuidas saaksin sind aidata